BILLIE BAYS

Content creatie

Content Marketing is niet meer uit de cosmedische sector weg te denken. Het is je visitekaartje om je huidige klanten meer aan je te binden of om nieuwe klanten aan te trekken.

Denk maar eens aan het proces waarbij een (potentiële) klant beslist om een behandeling te boeken of om een product aan te kopen. Zij doet dit ongetwijfeld omdat ze je via een zoekmachine heeft gevonden en zo op je website terecht kwam, omdat de content op je social media haar of hem aanspreekt of omdat jij je e-mail marketing sterk hebt afgestemd op zijn of haar noden.

Daarnaast worden je huidige klanten maar al te graag op de hoogte gehouden van alle nieuws dat jij te bieden hebt, ontvangen graag handige tips en zien graag waardevolle informatie op je social media kanalen. Je klanten verwachten dat je online aanwezig bent.

Content Marketing helpt je om je ideale klant aan te trekken of van je huidige klant een nog betere klant te maken. 

Het gaat dus veel verder dan hier en daar een product op je social media te posten of een algemene nieuwsbrief uit te sturen. De content die je eender waar creëert is als de vitrine van je instituut of skin clinic. Laat je (potentiële) klant zoveel mogelijk binnenkijken om haar te laten proeven wat ze bij je kan verwachten én wie jij en je team als persoon zijn en wat je visie is.

Wat houdt content creatie voor de cosmedische sector in?

Dit omvat alle mogelijke manieren waarop jij waardevolle informatie naar buiten brengt om nieuwe klanten aan te trekken of je huidige klanten meer aan je te binden.

Als eerste wil je dat je website goed wordt gevonden. Dat kan als jij je website steeds in de kijker blijft zetten door nieuwe foto’s, video’s of tekst toe te voegen.

Denk daarnaast aan alle waardevolle content die je op je social media kanalen verspreidt of voor je e-mail marketing gebruikt.

Content omvat dus alles wat jij schrijft, een foto of video die je online plaatst.

Content zelf creëren of liever uitbesteden?

Je content marketing uitbesteden heeft z’n voor en nadelen.

Wat zijn de voordelen?

  • Je hoeft het zelf niet te doen, dat wil zeggen meer tijd om in en aan je zaak te werken
  • Je krijgt een professionelere online zichtbaarheid voor je website, e-mail marketing en social media marketing
  • Er zit een strategie achter je online marketing
  • Je werkt op je verkoop op lange termijn

Wat zijn de nadelen?

  • Een return on investment is niet meteen verzekerd, want je dient elke stap op lange termijn te bekijken. Wil je snelle winst, dan start je best niet aan de investering.
  • Je dient zelf nog steeds sociaal te wezen op social media. Er kan veel van je worden overgenomen en voor jou erg veel worden geautomatiseerd, maar je dient nog steeds in interactie te gaan met je potentiële klanten.

Wil je meer lezen over de voor en nadelen lezen waarom jij je (online) marketing wel of niet uitbesteedt? Lees hier verder.

Laten we even kijken waar jij specifiek nood aan hebt

  • Wil jij na een stevige dag in de cabine niet achter een scherm kruipen om content te creëren?
  • Besef je dat je tijd het meest waardevol is in de cabine en besteed je andere zaken liever uit, liefst aan degenen die je taal begrijpen?
  • Wil je alles graag zelf in de hand houden, maar kan je wel een helpende hand gebruiken?

Is je antwoord JA op deze vragen? Dan kan Team Billie Bays zeker iets voor je betekenen.

Wij zetten met plezier een content strategie voor je op en ontzorgen je. We ondersteunen verder met maandelijkse content creatie die wordt uitgevoerd door experten.

Wat mag je verwachten van content creatie door Billie Bays?

  • Via een audit zoeken wij uit waar je huidige en potentiële klant zich voornamelijk bevindt en welke content hij of zij het aantrekkelijkst vindt,
  • We zetten van daaruit een strategie voor je op. Hierbij kom je bijvoorbeeld te weten waar je best je energie aan besteedt en waar niet.
  • Daarna kunnen wij voor je aan de slag gaan. Wij schrijven blogs, werken een e-mail marketing strategie voor je uit, verzorgen je maandelijkse social media content en zorgen ervoor dat je website up to date blijft.

Wil jij top of mind blijven bij je (potentiële) klanten?