Blog
Nieuwe klanten aantrekken in de schoonheidssector
Wanneer je in de schoonheidssector nieuwe klanten wil aantrekken, is het cruciaal om zowel online als offline een sterke aanwezigheid te hebben. Is je prioriteit nieuwe klanten aantrekken in je schoonheidssalon? Dan is deze blog zeker voor jou! Een grondige audit van jezelf kan helpen bepalen of je fundamenten goed zitten en of je effectief…
Zo zou ik een Summer Event organiseren
Wist jij dat ik jaren werkzaam was als account manager voor een Clean Beauty Make-up merk én dat ik later ook werkte in de online marketing en business sector? Wel, die krachten tezamen zette ik tijdens mijn eerste jaren binnen Billie Bays in. Als content creator en online marketing & business strateeg verzorgde ik voor…
Soft Sales Geheimen: Geld Aantrekken als Huidexpert
Je hoort het vaker: Geld is energie.
Wat wil dit nu zeggen, en hoe kan jij dat toepassen als huidexpert en vooral meer geld aantrekken in je schoonheidssalon?
3 Valkuilen van een Soft Sales Aanpak en hoe je ze vermijdt
Als Soft Sales Expert in de beauty sector, heb ik geleerd dat een adviserende verkoopaanpak cruciaal is voor succes. Echter, er zijn valkuilen die je best vermijdt om je klanten effectief te helpen en je sales te verhogen. Valkuil 1: Afwachtende houding vs Zelfvertrouwen Vaak hoor je: “Soft Sales, Oh ja, daar leg je alles…
Je Soft Sales-aanpak per fase van het aankoopproces
Ik hoorde onlangs; ‘Soft Sales, dat is eigenlijk alles in de handen van de klant leggen en hopen dat ze tot een aankoop overgaan.’ Niet is minder waar. Bij Soft Sales ofwel adviserend verkopen houd je als verkoper nog steeds alle touwtjes in handen.Het proces verschilt echter van het traditionele verkopen ofwel de gekende hard…
Je verkoop stimuleren met de SPIN-methode
Heb je ooit al van de Sell Me This Pen-oefening gehoord?Het is een typische sales oefening die je ook in de film The Wolf Of Wallstreet ziet. Er wordt daarin letterlijk gevraagd: ‘Sell Me This Pen’.Het antwoord van degene die de pen in de handen krijgt, is steeds hetzelfde.Keer op keer volgt er een arsenaal…
De Kracht van Soft Sales voor beauty professionals
In de beauty sector is verkopen vaak een heikel punt. “Ik hou niet van verkopen of ik kan niet verkopen,” hoor je vaak.Maar wat als ik je vertel dat er een manier is om je omzet te verhogen en tegelijkertijd langdurige klantrelaties op te bouwen zonder jezelf te dwingen tot harde sales? Maak kennis met…
Het Belang van E-mail Marketing in het Succes van Jouw Salon
Als soft sales expert en mentor voor beauty professionals op het gebied van sales, business en marketing, is het mijn passie om je te helpen groeien en bloeien in de beauty sector. In deze blog wil ik het met je hebben over één van mijn favoriete marketing onderwerpen: E-mail marketing. Het is een krachtige tool…
5 Tips rond Succesvolle Acties Opzetten in je Salon
Als beauty professional in de dynamische beauty sector wil je voortdurend groeien en bloeien. Eén van de meest effectieve manieren om je salon te laten floreren, is door succesvolle acties op te zetten die klanten aantrekken, hen warm maken voor nieuwe producten en je omzet een boost geven. Maar hoe doe je dat op een…
5 Do’s & Don’ts van werken met personeel in de beauty sector
Werk jij als huidexpert of beautyprofessional met personeel? Of wil je graag met personeel beginnen werken? Dan wil je zeker even verder lezen. Vaak krijg ik de vraag van huidexperten en andere beautyprofessionals hoe hun medewerkers meer gemotiveerd kunnen worden. Jij zit misschien ook met die vraag. De vraag die ik daarnaast vaak krijg is of…
3 Tips om je verkoop te stimuleren met data-analyse
Dat het belangrijk is om met je omzetcijfers en boekhouding bezig te zijn, is je ongetwijfeld niet onbekend. Maar heb jij al gehoord van data-analyse? Of analyseer jij regelmatig verkoopstatistieken? Het is een slimme manier om je verkoop te stimuleren. Wanneer jij je data analyseert, neem je een duik in het aankoopgedrag van je klanten…
5 kansen die een huidanalyse brengt
Een huidanalyse en een degelijke opvolging van je klant zijn erg belangrijke spelers in je praktijk. Wij geven je 5 kansen die een huidanalyse met zich meebrengt.
5 Strategieën om je engagement op Instagram te verhogen
Als jij je afvraagt hoe jij je engagement op Instagram anno 2022 opnieuw kan verhogen, dan is deze blog zeker iets voor jou.
Natasha van Studio Rebel ofwel de Social Media Experte van Billie Bays geeft je graag 5 strategieën, afgestemd op jouw huidverbeterend instituut of skin clinic natuurlijk.
4 Red Flags van Gezondheidsapps zoals Yuka
Gezondheidsapps; Dé revelatie in de ogen van de consument, een bibber moment voor jou wanneer je klant er één tevoorschijn tovert.
Tijd om die angst te overwinnen met de beste tool: jouw professionele kennis gehuld in een jas van zelfzekerheid. Lees meer.
10 Skincare trends van 2022 voor jou uitgezocht
Zowel voor jou als Skin Expert als voor je klant is het soms moeilijk om up to date te blijven van alle nieuwtjes. Wij hebben hier alle Skincare Trends voor je samengevat.
Online Marketing uitbesteden? 8 voor en nadelen op een rij
Voor een langdurige klantenbinding, hoge omzet en onderscheidend vermogen, is je online marketing onmisbaar anno 2022. Lees hier waar jij als skin expert je marketing wil uitbesteden of niet.