banner-skincaretrends-instituut-puuur

10 Skincare trends van 2022 voor jou uitgezocht

Als huidverbeteringsprofessional is het je waarschijnlijk ook opgevallen dat de cosmedische markt gigantisch in beweging is. 

Sedert 5 jaar nog sterker dan ooit ervoor, sinds het overwaaien van Korean skincare. In deze snelle skincare stroming worden er dagelijks honderden nieuwe producten gelanceerd. Zowel voor ons als voor je klant is het soms moeilijk om up to date te blijven van de laatste nieuwtjes of skincare trends.

Daarom hebben we speciaal voor jou onderzoek gedaan en de meest populaire skincare trends voor 2022 uitgezocht. Doen deze hypes wat ze beloven en zijn ze écht wel de moeite waard?

Wij leggen het graag uit.

Hydrafacial

Hydrafacial, sinds enkele jaren één van de meest gezochte skincare trends en nu (in 2022) meer dan ooit.

Om aan te tonen: het is de meest gezochte schoonheidsbehandeling op Google. Als je je sociale media apps opent, word je overladen met kiekjes van blije klanten, hun ‘Skin Gunk’ of Hydrafacial Glow filter.

De resultaten van deze unieke treatment zijn veelbesproken. Door de huid meermaals (zowel chemisch als mechanisch) te exfoliëren, verdwijnen onzuiverheden, lijntjes en oneffenheden als sneeuw voor de zon. Verder sluist de Hydrafacial specialiste gedurende de hele behandeling hydraterende & zuiverende ingrediënten in. Hierdoor verlaat de klant het instituut met een lach op het gelaat en de allermooiste glow.

Maar Hydrafacial is meer dan een huidverbeterende behandeling, het is een beleving en een ware marketing machine. 

Samengevat: het is een hele hype. Wij raden je aan de voor en nadelen, alsook de meerwaarde voor je klanten en je instituut eerst te bekijken vooraleer je in dit toestel investeert. 

1. Intensiteit

Hoewel de behandeling volgens het merk voor iedere huid geschikt is, raden we aan enige voorzichtigheid in te calculeren voor een gevoelige huid. Huiden met een zwakke huidbarrière of een hoog reactiviteitsgraad, kunnen deze behandeling wel eens als te pittig ervaren.

2. Naverzorging

Hydrafacial zelf heeft (quasi geen) producten voor thuisgebruik in het gamma. Het voordeel hiervan is dat je dit toestel kan toevoegen aan je behandelruimte zonder die extra investering in je verkoopruimte te maken. Toch is het belangrijk om na een intense behandeling zoals een Hydrafacial Treatment je cliënt te voorzien van het beste skincare advies ter herstel en bescherming. 

3. Kostenplaatje

Zowel voor jouw salon als voor de klant hangt er een prijskaartje vast aan deze gepatenteerde formule. Daarom is het niet alleen belangrijk te achterhalen of jouw klant de prijs wil betalen voor de behandeling, maar ook of jouw bedrijf er financieel baat bij heeft het toestel toe te voegen aan jouw instituut.

Er zijn tal van manieren om een duurder toestel fiscaal in te brengen via je bedrijf: kopen, leasing, renting, … Laat ieder contract grondig nakijken door je boekhouder of accountant alvorens je ondertekent.

4. Replica’s

Online is er een heuse markt voor Hydrafacial replica’s. Een groot verschil in aankoopprijs en helaas ook in resultaat. Deze versies bevatten de gepatenteerde, veilige vacuumzuigtechniek niet én werken niet met de specifieke Hydrafacial vloeistoffen voor die ultieme glow.

Dermaplaning

Dermaplaning oftewel: het scheren van de huid, zoals wel eens gezegd wordt. Dode huidcellen en donshaartjes worden verwijderd met een speciaal ontworpen chirurgisch mesje. Door het manueel afschrapen/verdunnen van de hoornlaag van de huid, komt er een stralende, nieuwe huid naar boven.

Oneffenheden, littekens, pigmentvorming, fijne lijntjes, … verminderen snel, veilig en effectief. Ook donshaartjes verdwijnen zonder dat ze dikker terug groeien. Een mooie behandeling als je het ons vraagt.

Toch vragen we de nodige aandacht voor cliënten met een gevoelige huid. Het is dus één van de skincare trends die niet voor al je klanten ideaal is. Voor deze personen kunnen er na de behandeling wel eens ongemakken ontstaan zoals roodheid, een beschadigde huidbarrière en andere gevoeligheden. Ook bij actieve acné is deze behandeling af te raden gezien het net het verspreiden van de acné bacterie in de hand werkt.

Onze tip: start de behandeling iedere keer met een duidelijk en diepgaand intakegesprek.

Skin Icing – cryotherapie

Skin Icing, heb je er ooit al van gehoord? Sinds enkele maanden is deze thuis(- of in store) behandeling één van de hotste skincare trends in de industrie.

Door hoogwaardige ingrediënten enkele minuten in te masseren met Ice Globes of simpelweg ijsblokjes, stimuleert de specialiste (of de cliënt) de doorbloeding van de huid en de opname van ingrediënten. Door de lymfestimulatie verminderen donkere kringen. Het verkoelen van de huid verlaagt dan weer ontstekingsreactie.

Een prachtige extra tool om in te zetten tijdens een behandeling of in de badkamer.

Opgelet, ook deze ogenschijnlijk onschuldige tool gaat niet zonder risico’s. Bij een huidconditie zoals couperose, raden we skin icing af. Het kan misschien een tijdelijke verlichting bieden, maar door het schrikken van haarvaatjes, kan het op termijn net couperose verergeren.

Verder raden we ook aan niet te lang op één zone te focussen met het ijs. 

Wanneer je cliënt thuis aan de slag gaat met ijsblokjes of speciale ballen, raden we een zakje tussen het ijs en de huid aan om huidverbranding tegen te gaan.

Wil jij nog meer skincare trends ontdekken?

Wil jij nog 7 andere skincare trends voor 2022 ontdekken?

Download dan nu onze
Billie Bays Trendsetters Guide! 

In deze download vind jij een stappenplan en content kalender terug om met je social media content aan de slag te gaan, inclusief enkele handige tips én content ideeën voor deze zomer. 

Vergelijkbare berichten