online marketing uitbesteden-macbook-iphone-manicure

Online Marketing uitbesteden? 8 voor en nadelen op een rij

Het belang van een ijzersterke online marketing strategie moeten we je waarschijnlijk niet vertellen. Voor een langdurige klantenbinding, hoge omzet en onderscheidend vermogen, is je online visitekaart onmisbaar anno 2022.

Minimum 80% van jouw cliënteel bevindt zich namelijk in de wondere wereld van het world wide web.

Toch is het vaak een haat-liefde verhouding voor menig skin experts. Wij begrijpen dat gevoel.

Wanneer je in de cabine staat, werkt je cliënteel inspirerend en bruis je van de ideeën. Je kan haast niet wachten om achter je computer te duiken. Echter, van zodra de werkdag voorbij is, merken we dat veel specialistes de moed niet meer vinden om in de pen te kruipen of om aan de social media strategie te werken.

Vermoeidheid, kinderen, nood aan mentale rust, boekhouding en tal van andere zaken staan dan op zich te wachten. Natuurlijk wil je je marketingstrategie ook niet onbezonnen aanpakken. Als jij jezelf toont, wil je het beste van jezelf laten zien.

Meer salons kiezen er daarom voor om hun online marketing uit te besteden aan een externe partij. Dit is een erg persoonlijke keuze om te maken. We zetten de voor- en nadelen graag voor je op een rij.

Voordelen van het uitbesteden van je online marketing

Meer tijd in je zaak

Marketing bedenken en uitvoeren vergt tijd. Tijd die je niet spendeert in je zaak. Wanneer je taken doorgeeft, kan jij terug naar jouw hoofdjob, passie en bron van inkomen: jouw instituut.

Professionaliteit

Jij bent queen of skincare, een marketingspecialist is queen of sales. Hij/zij heeft de kennis, tools en programma’s in huis om jouw ideeën te laten knallen. Door samen te werken met een professional, verhoog je de kwaliteit van je eindresultaat.

Strategie

Online marketing is geen nattevingerwerk. Het is een plan dat we stap voor stap tot leven brengen. Dit transformeert jouw harde werken naar slim werken. Meer strategie, minder stress.

Long term succes

Met een online marketing strategie die goed in mekaar zit, scoor je beter bij de nodige bedrijven én bij je (potentiële) klanten. Google, instagram en andere belangrijke spelers zien je graag komen. Zowel op lange als korte termijn.

Een extra kijk op je blinde vlek

Met een collega onder de arm creëer je een extra vogelperspectief over je bedrijf. Zaken die minder vlot lopen of niet voldoende resultaat behalen, worden instant gespot. Meer rust in jouw zaak betekent meer rust in je hoofd.

Nadelen van het uitbesteden van je online marketing

Prijskaartje

Een extern bedrijf inschakelen brengt een prijskaartje met zich mee. Het is een investering die later rendeert. Een verloren kost is het nooit.

Extra nota: wanneer je zelf aan de slag gaat tijdens werkuren, gaat dit ook ten koste van directe omzet. 

Blijf sociaal op sociale media

Jouw marketing specialist kan erg veel, maar ze kan jou niet vervangen. En dat is nu net wat je cliënteel wil: jou. Het blijft belangrijk om op tijd en stond zelf sociaal te wezen op je social media kanalen en de extra magie toe te voegen die jou uniek maakt. 

Deadlines    

Summer bodies are made in winter?
Long term sales are made in early marketing!

Time = money. Om een samenwerking optimaal te benutten, verliest best niemand kostbare tijd. Jouw marketing specialist werkt verder vanuit jouw ideeën en input. Enkele deadlines per maand dienen bewaakt te blijven.

Wil je zelf aan de slag gaan met je social media content voor deze zomer? 

Download nu GRATIS Het Stappenplan voor je content kalender, editie Zomer 2022. 

In deze download vind jij een stappenplan en content kalender terug om met je social media content aan de slag te gaan, inclusief enkele handige tips én content ideeën voor deze zomer. 

Wil je het graag allemaal uitbesteden of wil je graag gepersonaliseerde templates voor jouw social media?

Vergelijkbare berichten