banner-huidfiche-binnenkant

5 kansen die een huidanalyse brengt

Laten we meteen met de deur in huis vallen en het hebben over de kern van jouw beroep, namelijk je huidkennis.

Wanneer jij de huid van je klant door en door kent, kan jij de resultaten naar een hoger niveau tillen.

Een huidanalyse en een degelijke opvolging zijn daarom de belangrijkste spelers in je praktijk.

Hier staat of valt alles bij en is bepalend voor je klantenbinding.

Toch horen we van verschillende skin experts dat dit onderdeel vaak naar de achtergrond verdwijnt. Een huidanalyse wordt vooral uitgevoerd bij een nieuwe klant, maar bij een vaste klant vaak niet meer.

We sommen de meest terugkomende redenen van je collega’s op.

  • Tijd tekort. “Een doorsnee behandeling duurt al 90 minuten. Ik spendeer deze tijd liever aan een extra wellness moment zoals een massage, het verwelkomen en de naverkoop.”
  • Het brengt niet op. “Het is tijd die ik gratis weggeef. Intussen wachten betalende klanten.”
  • “Ik ben bang om te weinig resultaat te zien.” Meerdere skin experts wachten met een bang hart de reactie van klanten af uit angst te weinig resultaat  te zien op de huidscan.

Energy flows where attention goes

Als skin expert krijg je de eer om one on one, minstens een uur lang, alleen te zijn met je klant. Die persoon geeft zich letterlijk en figuurlijk bloot. Daardoor krijg jij (als een van de weinige beroepen) nog de kans om een échte verbinding aan te gaan.

Een huidanalyse is een moment boordevol mogelijkheden om de band met je klant aan te scherpen en je hierdoor te onderscheiden van je collega’s. Verander je mindset. Ga van ‘verzorging’ naar ‘connectie’.

 Transformeer een informatief intermezzo naar een verbindend moment voor een onvergetelijke totaalbeleving.

5 kansen die een huidanalyse brengt (en je niet wil laten liggen!)

Resultaat

Wanneer je bewust de tijd neemt om met aandacht in te zoomen op de huid van je klant, spot je problemen en gevoeligheden die je anders waarschijnlijk over het hoofd zou zien. Hierdoor verhoog je het resultaat én voorkom je onvoorziene gevoeligheidsreacties.

Vertrouwen

Door je kennis te delen, toegespitst op de huidconditie van je cliënt, toon je jouw kennis. Je deelt de klant mee wat er het komende uur te gebeuren staat. Hierdoor creëer je veilige en vertrouwde cocon om in te werken.

Verbinding

Tijdens een huidanalyse kan je bezorgdheden erkennen, linken leggen, terugkoppelen naar het intakegesprek, … Deel niet alleen je kennis, maar stel open vragen voor een mooie wederzijdse uitwisseling en daardoor: verbinding.

Toon Jezelf

Jij en je directe concullega verkopen misschien hetzelfde product, maar er is maar 1 jij. Iedere skin expert weet wat hyaluronzuur is, maar alleen jij weet waarom jouw klant het nodig heeft. Let’s sparkle!

Soft Selling

Een diepe verbinding verandert een gelaatsverzorging in een beleving. Jouw klant heeft vertrouwen in jou als specialiste en als mens, met een natuurlijke verkoop als gevolg. Pushen is vanaf nu verleden tijd!

Zo maak jij het verschil met een huidanalyse

Onderscheid jezelf van je concullega’s door unieke kennis.

Ondertussen weten we zo-veel over het leven van de huid. Er zijn tal van invalshoeken om ze te analyseren én te behandelen. School je tijdig bij via onafhankelijke instituten om je kennis te vergroten.

Betover je klant met jouw vat aan gepersonaliseerde huidweetjes.

Wil je even out of the box gaan? Dat kan!

Chinese gelaatsdiagnose

  • Welke lichamelijke klachten kan jij linken aan specifieke huidproblemen?
  • Welke zone in het gelaat is gelinkt aan welk orgaan?

Psychosomatiek

  • Breng een extra dimensie aan een diepgaand gesprek met je klant: link emotionele, mentale of stressklachten aan zichtbare huidveranderingen.
  • Leer bij welke mentale/emotionele en spirituele oorzaken aan de grond liggen van welk huidprobleem.

Orthomoleculaire kennis

  • Welke voedingsstoffen brengen écht wat voor de huid en hoeveel neemt je klant er best van?

Onderscheid jezelf met een huidanalyse apparaat

Een huidanalyse toestel is dé tool om jouw kennis te ondersteunen en een duidelijk huidverhaal over te brengen.

Wat jij ziet, kan je met een scanner per direct tonen aan je klant. Jij bent de kracht, jij hebt de kennis. De scanner toont letterlijk wat jouw woorden vertellen. Fijn voor jou én voor je klant.

Onderscheid jezelf met een gepersonaliseerde huidfiche

Elk merk heeft ongetwijfeld een huidfiche waar jij perfect mee aan de slag kan. Maak daar zeker gebruik van. 

Zo weet je klant welk product ze wanneer dient te gebruiken en motiveer jij je klant om consequent alle producten in haar badkamer te integreren.

Tracht na elke behandeling ook het huidschema van je klant te bekijken en pas aan indien nodig. Ook al neemt het wat tijd in beslag, je klant zal zich in jouw instituut iedere keer een koningin voelen.

Ben jij op zoek naar een huidfiche die je klantenbinding verhoogt?

DOWNLOAD NU DE BILLIE BAYS HUIDFICHE!

Hierop kan jij alle producten vermelden: van huidsupplementen tot elke skincare stap en make-up producten.

Extra voordeel: Je kan dit digitaal invullen voor je klant! Je hoeft dus niets af te drukken en je kan het zo ook per e-mail aan je klant bezorgen. 

Liever een unieke huidfiche op maat én in de branding van jouw instituut?

Vergelijkbare berichten