| |

5 Actietips om jouw waarom toe te passen in de Beauty Sector

Als beauty professional sta je elke dag vol passie in je salon, maar soms kan het lastig zijn om je ware motivatie te blijven voelen. De vijfde aflevering van de Billie Bays Summer Talks, gewijd aan het vinden van je “waarom”, biedt je essentiële actietips om je passie nieuw leven in te blazen en je salon naar nieuwe hoogten te brengen.

Je kan de vijfde aflevering van de Billie Bays Summer Talks met Zita Desmet bekijken op het Billie Bays Instagram-profiel of beluisteren op Spotify.

Hier volgen 5 actietips om jouw waarom te vinden én toe te passen in je salon.

Tip 1: Ga terug naar je basis en vind je kernwaarden

Begin je reis naar je waarom door bij de basis te starten: Wie ben je en waar sta je voor?
Reflecteer diep op wat je drijft om in de beauty sector te zijn. Ontdek je kernwaarden en de dieperliggende redenen waarom je elke dag je passie uitoefent.

Tip 2: Authenticiteit is de sleutel

Durf voor jezelf te gaan. Kies bewust voor de beauty sector omdat het bij jou past, niet omdat anderen het verwachten. Sta achter je keuzes en wees flexibel, maar houd vast aan je missie en visie. Je waarom moet persoonlijk en oprecht zijn.

Tip 3: Visualiseer het salon van je dromen

Ga de stilte in en doe aan introspectie. Visualiseer hoe jouw salon eruitziet wanneer je waarom de kern is. Dit helpt je om je doelen en dromen concreet te maken en dichterbij te brengen. Ontdek de kracht van je eigen visie.

Tip 4: Communiceer en evalueer: Blijf trouw aan je waarom

Schrijf je waarom op en houd het dichtbij. Communiceer je waarom met je klanten en integreer het in je beslissingen en acties.
Evalueer regelmatig, minstens om de 6 maanden, om ervoor te zorgen dat je op het juiste spoor blijft en je waarom niet verliest.

Tip 5: Zet je waarom om in actie

Breng je waarom tot leven in je salon. Creëer unieke ervaringen en acties voor je klanten die jouw passie weerspiegelen. Richt je op kwaliteit en authenticiteit in al je diensten en producten. Kies voor originaliteit boven de massa en blijf trouw aan je waarden.

Laten we even een voorbeeld nemen.
Ik neem je daarbij nog eens graag even mee naar de eerste aflevering van de Billie Bays Summer Talks met Katrien Kenens over haar jaarlijkse 12 Days of Christmas acties.

Katrien had een duidelijk ‘waarom’ , en wist dat ze anders wilde zijn dan de anderen. Ze wilde iets doen voor haar klanten en koos daarom voor haar acties over een andere boeg te gooien. Geen Black Friday of andere standaard acties meer. Ze wilde er een beleving van maken. Ze beseft dat om een succesvol salon te hebben dat je originele acties moet hebben. Ze kende haar klant ook zo goed dat ze wist wat zou werken en wat niet.
Dit was een investering van tijd en geld, met als doel om haar klanten te binden. De omzet kwam daar sowieso ook uit.

Wil jij vanuit een duidelijk waarom je salon boosten?

Wil jij ook daar naartoe gaan, dan is de training Succesvolle Acties Opzetten exact wat jij nodig hebt.

Vergelijkbare berichten