Soft Sales Geheimen: Geld Aantrekken als Huidexpert
De afgelopen tijd ben ik mij meer gaan verdiepen in geld.
Er blijkt gelukkig én ongelukkig geld te zijn,
En er blijkt ook een factor te zijn waarom de ene het met gemak aantrekt en de andere niet.
En natuurlijk maak ik graag de verdere denkbeweging naar de beautysector.
Je hoort het vaker: Geld is energie,
Een stroom van eb en vloed die gaat naar mensen die het willen aantrekken.
Oke, dit klinkt een beetje ontastbaar of té hokus pocus?
Laten we er toch even dieper op ingaan om een dieper begrip van de betekenis te krijgen.
Volgens de ‘Geld is energie’-filosofie trekken gepassioneerde en enthousiaste mensen geld aan.
Zij krijgen op hun beurt enthousiaste klanten die met plezier iets van hen aankopen.
En natuurlijk; meer geld aantrekken.
Nu klinkt het natuurlijk erg logisch, toch?
Waar draait het niet om?
Wanneer geld de beweegreden wordt en wanneer we alles nauwgezet plannen met als enige doel ‘meer geld, meer omzet,…’
Als we een stap verder gaan, dan begrijp je dat het van uiterst belang is om graag te doen wat je doet,
EN je zaak te leiden op jouw manier (vs te vaak iedereen rond je te pleasen.)
WANT:
Niet alles is natuurlijk zo zwart wit, maar ik maak even verder graag de vergelijking naar de volgende gedachten die ik maar al te vaak hoor:
Herken je het?
Waarom hoor ik bijvoorbeeld veel frustraties rond manicures en pedicures?
- Schoonheidsspecialistes vinden vaak dat ze hier onderbetaald worden,
- deze klanten hebben meer vragen dan ooit,
- zeuren het vaakst,
- als er ‘een probleem is’ willen ze NU verder geholpen worden.
GEVOLG: Jij doet dit deel van je werk niet meer met alle passie en enthousiasme.
Stap uit je ratrace en sta jezelf toe geld aan te trekken
Hetzelfde geldt voor het feit dat wanneer je in een ratrace belandt en jij je klanten niet meer kan voorzien van het beste advies.
Je agenda en je wachtlijst stromen over en je vult elk gaatje zodat je geen enkele klant teleur hoeft te stellen.
(of heb je misschien angst voor een lege agenda?)
Jij kan je passie niet meer ten volle uitvoeren waardoor je enthousiasme daalt.
Wanneer je enthousiasme daalt, straal je dit bewust of onbewust uit naar je klanten.
Dit zijn red flags die je weerhouden om meer geld je richting uit te laten komen.
DUS: ALS GELD ENERGIE IS,
🤔Waarin wil jij je energie dan kwijt,
😜Hoe kan jij dan terug je meest energieke en enthousiaste zelf zijn?
🙏Wanneer zet jij een stapje opzij om naar jouw dieperliggende lagen in je zaak te kijken?
☀️Wanneer rust jij om daarna met eens zo veel enthousiasme terug jouw klanten te ontvangen?
Een ding is zeker:
Een Succesvol Salon is niet het meest drukke salon,
Of het salon met de meeste medewerkers.
Een succesvol salon is het salon waar de beauty ondernemer:
Geld komt binnen, geld gaat buiten.
Geld dat buiten gaat,
Komt ook weer terug naar je.
Tenminste als jij je eigen flow respecteert,
en als jij je salon blijft leiden op de manier hoe jij er je enthousiasme op lange termijn kan blijven uithalen.
Want wie kiest voor zichzelf,
wie kiest om het op haar manier te doen,
Kiest voor een succesvolle en duurzame zaak op lange termijn.
En in die zaak mag er al eens een gaatje zijn,
Dat gaatje kan weer dienen om jezelf zo op te laden zodat jij je volgende klant een nog zoveel beter advies kan geven.
De omzet volgt ongetwijfeld.
Hoe kan ik je nu ondersteunen?
Ik ben Sybille, Soft Sales Experte en mentor bij Billie Bays.
Na jaren te vertoeven in de beauty sector als account manager en in meer dan 100 salons te zijn geweest, zag ik dat er nood was aan een andere manier van “VERKOPEN”.
Daarom richtte ik speciaal voor beauty ondernemers de SOFT SALES SCHOOL op waarbij jij op een praktische en haalbare manier jouw sales naar een hoger niveau kan tillen.