Nieuwe klanten aantrekken in de schoonheidssector
| |

Nieuwe klanten aantrekken in de schoonheidssector

Wanneer je in de schoonheidssector nieuwe klanten wil aantrekken, is het cruciaal om zowel online als offline een sterke aanwezigheid te hebben.  Is je prioriteit nieuwe klanten aantrekken in je schoonheidssalon? Dan is deze blog zeker voor jou!  Een grondige audit van jezelf kan helpen bepalen of je fundamenten goed zitten en of je effectief…

3 Valkuilen van een Soft Sales Aanpak en hoe je ze vermijdt

3 Valkuilen van een Soft Sales Aanpak en hoe je ze vermijdt

Als Soft Sales Expert in de beauty sector, heb ik geleerd dat een adviserende verkoopaanpak cruciaal is voor succes. Echter, er zijn valkuilen die je best vermijdt om je klanten effectief te helpen en je sales te verhogen. Valkuil 1: Afwachtende houding vs Zelfvertrouwen Vaak hoor je: “Soft Sales, Oh ja, daar leg je alles…

Je Soft Sales-aanpak per fase van het aankoopproces
|

Je Soft Sales-aanpak per fase van het aankoopproces

Ik hoorde onlangs; ‘Soft Sales, dat is eigenlijk alles in de handen van de klant leggen en hopen dat ze tot een aankoop overgaan.’ Niet is minder waar. Bij Soft Sales ofwel adviserend verkopen houd je als verkoper nog steeds alle touwtjes in handen.Het proces verschilt echter van het traditionele verkopen ofwel de gekende hard…

De Kracht van Soft Sales voor beauty professionals
|

De Kracht van Soft Sales voor beauty professionals

In de beauty sector is verkopen vaak een heikel punt.  “Ik hou niet van verkopen of ik kan niet verkopen,” hoor je vaak.Maar wat als ik je vertel dat er een manier is om je omzet te verhogen en tegelijkertijd langdurige klantrelaties op te bouwen zonder jezelf te dwingen tot harde sales?  Maak kennis met…

15 Tips voor een Succesvolle Intake in je Schoonheidssalon

15 Tips voor een Succesvolle Intake in je Schoonheidssalon

Als mentor voor gepassioneerde huidexperts en beauty professionals, wil ik je helpen om jouw schoonheidssalon naar een hoger niveau te tillen. Als schoonheidsspecialiste begint alles bij een degelijke start met je klant, het intakeproces. Tijdens de 7e Billie Bays Summer Talk sprak ik daarom met Patricia Wissel, account manager van het Skincare Make-up Merk jane…

3 sales & marketing tips voor de beauty sector
| |

3 sales & marketing tips voor de beauty sector

Als beauty professional weet je dat het succes van je salon niet alleen afhangt van degelijk en gepersonaliseerd advies en een kwalitatieve service, maar ook van effectieve marketing en sales strategieën.  In deze blog delen Elien van Little Louvain en ik  3 onmisbare tips om jouw beauty business naar een hoger niveau te tillen door…

5 Actietips om jouw waarom toe te passen in de Beauty Sector
| |

5 Actietips om jouw waarom toe te passen in de Beauty Sector

Als beauty professional sta je elke dag vol passie in je salon, maar soms kan het lastig zijn om je ware motivatie te blijven voelen. De vijfde aflevering van de Billie Bays Summer Talks, gewijd aan het vinden van je “waarom”, biedt je essentiële actietips om je passie nieuw leven in te blazen en je…

5 Successtrategieën voor een Sterk Team in de beauty sector
|

5 Successtrategieën voor een Sterk Team in de beauty sector

Tijdens de vierde Billie Bays Summer Talk door ik met Dorien van Nouvelle Image dieper in de wereld van teamwerk en samenwerken met medewerkers. Zij deelde haar ervaringen als gepassioneerde schoonheidsspecialiste met een team van 5 medewerkers. Laten we eens grondig onderzoeken hoe ze erin slaagt haar team te selecteren, op te leiden, te motiveren…

Authentiek Groeien in de beauty sector: 7 Lessen van Stefanie
|

Authentiek Groeien in de beauty sector: 7 Lessen van Stefanie

Tijdens derde aflevering van de Billie Bays Summer Talks dook ik in een inspirerend gesprek met Stefanie, de visionaire kracht achter Beautique. Met een opmerkelijke reis van 14 jaar belichaamt Stefanie de essentie van een gepassioneerde, ondernemende en authentieke beauty professional. Lees verder en ontdek haar lessen in haar persoonlijke en professionele ontwikkeling. Les 1:…